Saturday, March 6, 2010

Contoh Elemen 2 "Rumusan"

Berikut merupakan satu contoh dan panduan umum bagi pelajar yang masih tidak tahu cara menulis rumusan untuk kajian mereka.

Contoh “RUMUSAN” untuk elemen 2

Melalui kajian kerja kursus sejarah 21/2 ini, saya telah banyak mempelajari tentang perayaan.................................. sepanjang masa kajian ini dijalankan. Saya ..................................... mendapat banyak bantuan daripada pelbagai pihak untuk melaksanakan kerja kursus sejarah ini. Maklumat yang diperolehi telah menjadikan saya lebih .................................................... kita.

Selain itu, kerja kursus ini juga memberikan ...................kepada saya bahawa perpaduan kaum boleh dilahirkan melalui .................................... Ini selaras dengan konteks “1Malaysia” yang dilaungkan oleh Perdana Menteri kita. Justeru itu, kita sebagai generasi muda patut .....................................................................................

Tambahan pula, saya juga dapat menghayati ................................................................... antara rakan-rakan yang berlainan kaum semasa menjalankan dan menyelesaikan kerja kursus ini dengan sempurna. Nilai kerjasama telah membuatkan saya bersama rakan-rakan berganding bahu untuk mencari maklumat tentang perayaan kaum di negara kita.

Kerja kursus ini juga memberi peluang kepada saya untuk ............................................................... dengan cara yang betul serta meningkatkan kemahiran berkomunikasi. Nilai yang telah diperoleh oleh saya ialah keberanian untuk berkomunikasi, memupuk ............................................................... kepada negara kita yang mempunyai pelbagai budaya dan tradisi.

16 comments:

  1. boleh bag jawapan

    ReplyDelete
  2. jooky. boleh bg jawapan x????????

    ReplyDelete
  3. leh g jawapan??

    ReplyDelete
  4. nk rumusan 2012...?

    ReplyDelete
  5. biasanya rumusan berapa perenggan?

    ReplyDelete
  6. Terima kasih, ini banyak membantu saya :)

    ReplyDelete
  7. Trima kaseh banyak-banyak...maklumat ini banyak membantu saye...

    ReplyDelete
  8. thanks sooooo much..i really need that..otak rse meletop nk piker...time kacih sbb paham

    ReplyDelete
  9. Apo nie? satu benda aq x paham

    ReplyDelete
  10. ini boleh guna dalam pmr 2013 kerja kursus tak???

    ReplyDelete
  11. lol orang atas ni dah desperate sangat ><

    ReplyDelete
  12. bole isikan tempat kosong??

    ReplyDelete