Friday, April 20, 2012

PELAJAR TERBAIK KESELURUHAN PMR 2011



TAHNIAH DAN SYABAS
Adilah binti Mohd Ridza
      
 PELAJAR TERBAIK KESELURUHAN PMR 2011
            
Adilah binti Mohd Ridza telah dilahirkan pada 30 Jun 1996 di Subang Jaya. Anak bongsu daripada tiga orang adik-beradik ini mungkin sahaja seorang yang pendiam di sekolah namun beliau merupakan seorang yang ceria dan sering menjana “mood” yang baik di rumah. Abang-abangnya kini sudah melepasi zaman persekolahan dan sedang menimba ilmu di menara gading. Bapanya pula, Mohd Ridza bin Md Shariff, bekerja sebagai jurutera        manakala ibunya Suhara binti Basri merupakan seorang suri rumah. Adilah mempunyai cita-cita yang tinggi iaitu untuk melanjutkan pelajaran di luar negara namun bidang yang ingin diceburi belum dikenal pasti. Apa yang pasti bagi beliau adalah untuk menjadi insan yang berpengetahuan tinggi, bermoral serta berguna kepada keluarga, masyarakat, agama dan negara.

Adilah binti Mohd Ridza tidak menghalang dirinya daripada bergiat aktif dalam beberapa aktiviti kokurikulum. Salah satu aktiviti kokurikulum yang diserati adalah Puteri Islam. Buktinya, Adilah telah menjawat jawatan ‘wakil tingkatan’ dalam Puteri Islam semasa Tingkatan 1 dan 2,  malah tidak pernah gagal menyertakan diri dalam kawad kaki sempena Hari Sukan pada setiap tahun. Semasa Tingkatan 2, beliau dilantik menjadi Setiausaha kepada Rumah Hijau dan semasa Tingkatan 3 pula, beliau adalah wakil tingkatan bagi Kelab Skim Pinjaman Buku Teks (SPBT) dan Naib Setiausaha 2 bagi Puteri Islam.

Sebagai anak bongsu dalam keluarganya, Adilah tidak pernah lekang daripada menerima kasih sayang daripada semua ahli keluarganya. Sokongan yang padu serta berterusan daripada keluarga menjadi punca dorongan untuk beliau melakukan yang terbaik dalam pelajaran beliau. Besertakan doa ibu bapa dan keluarganya, kejayaan ini menjadi kenyataan bagi beliau.

Beliau adalah seorang insan yang sama seperti murid-murid yang lain namun atas sokongan ibu bapa, guru-guru, rakan-rakan dan keluarganya, beliau telah berjaya mengharumkan nama diri, keluarga dan sekolah. Beliau mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberi sokongan kepadanya selama ini. Beliau juga berharap agar kejayaannya dapat diteruskan lagi pada masa-masa akan datang.

No comments:

Post a Comment