Wednesday, April 18, 2012

SESI PERBINCANGAN 2 : SEJARAH KEMERDEKAAN MALAYSIA



Soalan perbincangan 2 :


Berdasarkan pengetahuan sejarah anda, mengapakah kita mesti mengamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian ?

7 comments:

  1. Natasha Aliana 5 JujurApril 18, 2012 at 9:38 AM

    Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita mesti mengamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian supaya rakyat negara Malaysia hidup dalam keadaan yang aman damai serta dapat menjalani kehidupan seharian tanpa perlu risau tentang keselamatan diri kita.

    ReplyDelete
  2. Jennifer and Jassmine (5D)April 18, 2012 at 9:40 AM

    Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita harus mengamalkan sikap bertoleransi supaya kita dapat megekalkan perpaduan antara kaum dan juga untuk menjamin keharmonian negara. Selain itu, kita juga perlu mengamalkan sikap bertoleransi untuk mengelakkan perselisihan faham dan pertelingkahan antara satu sama lain. Akhir sekali, sikap bertoleransi juga amat penting untuk mempamerkan imej yang baik serta menjaga maruah negara.

    ReplyDelete
  3. Pada pendapat saya, amalan sikap toleransi dalam kehidupan seharian amat penting kerana sebagai warga negara Malaysia, iaitu sebuah negara yang berteraskan masyarakat yang berbilang kaum, kami harus peka dan toleransi terhadap amalan kaum-kaum yang lain agar keamanan negara Malaysia dapat dipelihara serta kemerdekaan tanah air dapat dikekalkan.

    ReplyDelete
  4. Yap Tsui San 5 DamaiApril 18, 2012 at 9:43 AM

    Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita harus mengamalkan sikap bertoleransi untuk mengekalkan keamanan dan kedamaian negara kita dan menjamin kesejahteraan negara kita.

    ReplyDelete
  5. Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita mesti mengamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian untuk mengelakkan pergaduhan atau perselisihan faham dengan sesiapa sahaja. Jika semua rakyat hidup dengan sikap bertoleransi, kita dapat hidup dengan aman dan selesa.

    ReplyDelete
  6. Ho Chuan Jian 5DamaiApril 18, 2012 at 9:45 AM

    Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita mesti mengamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian supaya kita dapat menjamin keamanan negara kita.

    ReplyDelete
  7. Choo QingHua 5 DamaiApril 18, 2012 at 9:58 AM

    Berdasarkan pengetahuan sejarah saya, kita mesti mengamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian supaya rakyat Negara kita boleh hidup dalam keadaan yang stabil, aman dan damai. Pertelingkahan dan perselisihan faham juga dapat dielakkan jika kita mangamalkan sikap bertoleransi dalam kehidupan seharian.

    ReplyDelete