Friday, July 2, 2010

LAWATAN KE TANAH RATA, CAMERAN HIGHLANDS (3)

Masa : 4,30 - 5.00 petang
Lokasi : Tanah Rata

Kami diberi setengah jam untuk membeli barang keperluan sebelum "check In" ke Royal Lily Apartmen.

Kedai cenderamata Tanah Rata
 

Masa : 8.00 - 9.00 Malam
Lokasi : Restoran Tanah Rata
Bagi Sheeda, waktu yang tidak boleh dilupai adalah apabila makan malam di Restoran "Steamboat" Tanah Rata. Satu meja seramai 10 orang. Para guru dan pelajar sambil makan sambil berbual-bual sementara menunggu makanan masak. Iyad merupakan seorang pelawak yang tidak berbayar kerana lawaknya menceriakan semua orang. Di sebabkan cuaca agak sejuk pada waktu malam dan rasa lapar, semua orang tidak sabar tunggu makanan masak dan sangat teruja dengan makanan di sediakan. Walaupun begitu, kami telah makan dengan penuh berselera.
Nafiz : " Makan "Steamboat" tak kenyang, tapi sangat seronok.
Cikgu Nazuha : " Masih tak kenyang kerana tiada nasi.
Masalah tak kenyang dapat diselesai selepas ini kerana Pasar Malam penuh dengan bermacam-macam makanan.
Suasana sejuk bersama dengan steamboat ; sangat Enak
 

Sedapnya tapi tak kenyang
 

Masa : 9.00-10.30 malam
Lokasi : Pasar Malam, Berinchang
Selepas makan, kami bertolak ke Berinchang, Suasana di Berinchang sangat sibuk dan sesak lalulintas. Nampaknya, tempat ini penuh dengan pelancong pada Hari Sabtu terutama kawasan Pasar Malam. 
Untuk mengelakkan masalah pelajar tertinggal, kami guru pun memberi satu tugasan kepada pelajar untuk menjaga ahli kumpulan masing-masing. Setiap kumpulan perlu mencari barang-barang untuk dibawa balik dengan harga RM 10. Barang yang paling banyak dikumpulkan dengan harga ini ialah pemenang. 
Mengikut pelajar, barang-barang yang dijual sangat murah. Mereka sambil makan sambil mencari barang dan menjaga ahli kumpulan masing-masing. Makanan yang sedap adalah seperti apam balik, strawberi chocolate dan jagung bakar. Banyak cenderamata berwarna-warni berbentuk sayur-sayuran, sarangga dan buah-buahan dibeli oleh kami untuk bawa balik sebagai kenangan. Terdapat pelajar membeli "Maggie Cup" untuk di makam selepas ini.

Berkumpul di " Royal Lily" Apartmen untuk keluar makan malam & Pasar Malam


Pasar malam Berinchang
 

 

Disebabkan cuaca agak sejuk pada malam, tambah dengan penat kami pun tidur dengan lena. Selamat malam.
Kesimpulan, lawatan pada hari ini sangat seronok dan banyak pengetahuan dan pengalaman baru dialami oleh kami semua. Tambahan pula, kumpulan pelajar ini memang menunjukkan sikap yang cemerlang, mengikut peraturan yang dipesankan oleh guru. berdisiplin, bekerjasama, berketrampilan, proaktif, berani bertanya/komunikasi dan tepat pada masa. Syabas kepada anda semua. 

MURIDKU ANAKKU SAYANG

sehari dalam sejarah
tss@seafield

No comments:

Post a Comment